Ayakkabı alırken dikkat: Doğru seçimi yapmak önemli

Yaz sıcaklarından etkilenen tüketiciler, ayak sıhhatlerini korumak için dış etkenlere karşı kalkan misyonu görecek nitelikli eserler arıyor. E-ticaret yoluyla erkek spor ayakkabıları başta olmak üzere, son teknolojiyle ürettiği eserlerini 30’u aşkın ülkeye ihraç eden Türk markası North Wild, bölgelerin ayak prototipiyle uyumlu ayakkabılarını dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerle buluşturuyor. Tıpkı vakitte, ülkemizi milletlerarası arenada temsil ederken ekonomimize katkıda bulunuyor.

Yaz tüm süratiyle devam ederken tüketiciler, alışverişlerini çok sıcak havaların olumsuz tesirini en aza indirgemek odağında yapıyor. Bahse dair Amerika Birleşik Devletleri’nde bini aşkın tüketiciyle gerçekleştirilen araştırma da bu eğilimi doğruluyor ve tüketicilerin bilhassa yaz sıcaklarında spor ayakkabı tercihlerinde daha fazla itina gösterdiğini ortaya koyuyor. Bu doğrultuda, araştırmaya katılanların bu yaz, geçen yıla kıyasla ayakkabı alışverişlerine daha fazla bütçe ayırdığını gösterirken tüketicilerin yüzde 61’i alışverişlerini online kanallardan yapıyor. E-ticaret yoluyla erkek spor ayakkabıları başta olmak üzere, son teknolojiyle ürettiği eserlerini 30’u aşkın ülkeye ihraç eden North Wild, böylelikle dünyanın dört bir yanındaki tüketicilere nefes alabilen, sağlam spor ayakkabılar sunarken ülke ekonomimize de katkıda bulunuyor.

Selçuk Ercan, “Ayak sıhhati açısından uygun bir ayakkabı, ayağın haline, genişliğine ve kemer yapısına uygun olmalıdır” dedi.

‘ESNEKLİK VE SAĞLIKLI GEREÇ KULLANIMI ÖNEMLİ’

Ortopedi ve Travmatoloji uzmanı Operatör Doktor Selçuk Ercan, tüketici yönelimlerini değerlendirirken şu bilgileri paylaştı: “Sağlıklı bir ayak, tüm gün rahatça hareket edebilmemize yardımcı olur. Bunu da sağlayan en kıymetli etmen kullanmış olduğumuz ayakkabılardır.Yanlış seçilen ayakkabılar, ayak parmaklarında hal bozukluklarına, ayak bileği meselelerine, basma bozukluklarına, ayak mantarı ve nasır oluşumları üzere bir çok hastalığa neden olabilir.Yapılan bilimsel araştırmalar da gösteriyor ki ayak sıhhatinin bozulması, diğer hastalıklara da davetiye çıkarırken kişinin ömür kalitesini düşürüyor ve bu noktada ayakkabı seçimi sıhhat için aktif bir rol oynuyor. Ayak sıhhati açısından uygun bir ayakkabı, ayağın formuna, genişliğine ve kemer yapısına uygun olmalıdır. Ayrıyeten taban dayanağını düzgün sağlamalı, nefes alabilen ve esnek malzemeler tercih edilmelidir. Tam da bu yüzden, North Wild grubu nefes alabilir, iç taban dayanağı sunan hafızalı taban, darbe emici, su geçirmez üzere teknolojilere sahip ayakkabıları tüketicilerle buluşturuyor.”

Selim Demir, şuurlu bir seçim olmadığı halde erkek müşterilerinin çoğunlukta olduğunu söyledi.

‘ÖZEL DİZAYNLAR YAPIYORUZ’

Globaldeki erkek ayakkabı modasına istikamet veren dizaynları, Türk ayakkabı kesimine uyarlarken farklı ülkelerdeki müşterileri için o bölgenin yaygın ayak ölçüleriyle uyumlu özel eserler ürettiklerini belirten North Wild Kurucusu Selim Demir, “Ayakların prototipleri yalnızca bireyler değil; bölge yahut kıtalara nazaran de değişiklik gösterebiliyor. Biz de her bir müşterimizin kendine en uygun eseri bulabilmesi için özel dizaynlar gerçekleştiriyoruz. Örneğin, Asya ülkelerine sattığımız erkek ayakkabılarını 39 numaradan başlatırken, Avrupa ülkelerinde 41 numaradan başlatıyoruz. Bu sistem satış hacmimize katkıda bulunuyor. Zira, toptan satış yaptığımız müşterilerimiz de koleksiyonlarını bu parametreye nazaran oluşturuyor” dedi.

“KOLEKSİYONLARIMIZIN YÜZDE 80’İ ERKEK AYAKKABILARI’

Müşteri kitlesinin yüzde 80’ini erkeklerin oluşturduğuna dikkat çeken Selim Demir, koleksiyonlarında hitap ettikleri bölümün demografik özelliklerine dair şunları kaydetti: “Erkek tüketicilere hitap etmek, aslında bizim için şuurlu bir seçim değildi. Lakin, gerek üretim kapasitemizin yüzde 60’ını oluşturan toptan, gerekse perakende satışlarımızda erkek tüketicilerden daha fazla talep geldiğini gördük. Kusursuz müşteri memnuniyetini misyon edindiğimiz markamızla bu talebi gözardı edemezdik” diyerek kelamlarını şöyle sonlandırdı:

“North Wild olarak, inovatif bakış açımızla büyümeye ve gelişmeye devam ediyoruz. Yaklaşık 30 yıl evvel küçük bir atölyede başlayan serüvenimiz, bugün toplamda 7 bin metrekarelik kapalı alanı ve 4 bin metrekarelik deposu bulanan İstanbul ve Ağrı’da olmak üzere, iki memleketler arası standarttaki fabrikamızda sürüyor. Şu an günlük 5 bin çift üretim kapasiteye sahibiz. Böylesi bir başarıyı tüm dünyaya ihracat yaparak taçlandırmaktan ve ülkemizi temsil etmekten memnunluk duyuyoruz. Bu motivasyonumuzla sadece online olarak yaptığımız satışlarımızı, mağaza fikrine açtık. Yakın gelecekte 3 başka kentte mağaza açılışlarımız olacak.”

(BÜLTEN)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir